Μύλοι Θράκης: Στρατηγικές και Επενδύσεις για την Ανάπτυξη
Με στόχο την ισχυροποίηση της οικονομικής της θέσης, η εταιρεία Μύλοι Θράκης, η οποία διαθέτει παραγωγική μονάδα στην Αλεξανδρούπολη, προγραμματίζει σημαντικές επενδύσεις και στρατηγικές μέχρι το 2025. Η Μύλοι Θράκης είναι μία από τις μεγαλύτερες αλευροβιομηχανίες στην Ελλάδα και δραστηριοποιείται στην παραγωγή αλεύρων για αρτοποιία και ζαχαροπλαστική.
Για το 2024, ο τζίρος της εταιρείας εκτιμάται ότι θα ανέρχεται περίπου στα 45 εκατ. ευρώ, με τις εξαγωγές της, που κυμαίνονται στο 15-20%, να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην οικονομική της ανάπτυξη. Αυτές οι εξαγωγές αφορούν κυρίως τις αγορές των Βαλκανίων και της Κύπρου. Παρά τις προκλήσεις που έχουν προκύψει τα τελευταία χρόνια, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία που έχει επηρεάσει τα λειτουργικά κόστη, ο όμιλος έχει καταφέρει να αντεπεξέλθει.
Η επιχείρηση προγραμματίζει συνολικά επενδύσεις ύψους 4 εκατ. ευρώ μέχρι το 2028, μ έναν στόχο να ενισχύσει την παραγωγική της διαδικασία και να βελτιώσει την οικονομική της απόδοση.
Επενδυτικά Σχέδια και Αυτόματη Παραγωγή
Ο Νίκος Σπέντζας, Εμπορικός Διευθυντής της εταιρείας, δήλωσε ότι η Μύλοι Θράκης επενδύει στην αυτοματοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας με προϋπολογισμό 1,5 εκατ. ευρώ. Η επένδυση αυτή έχει ήδη ξεκινήσει, αλλά απαιτεί την ένταξη σε κάποιο αναπτυξιακό πρόγραμμα για την ολοκλήρωσή της. Σκοπός είναι η ενίσχυση της παραγωγικότητας, η βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων και η υποστήριξη της βιωσιμότητας της επιχείρησης σε οικονομικό και περιβαλλοντικό επίπεδο.
Από το 2026 έως το 2028, η εταιρεία θα προχωρήσει σε επιπλέον εμπορικές και επενδυτικές ενέργειες, ύψους περίπου 2,5 εκατ. ευρώ, για περαιτέρω ενίσχυση της παραγωγικότητας και της οικονομικής της απόδοσης.
Εξαγωγές και Αγορά Αλεύρων
Οι εξαγωγές δηλώνουν σημαντικό κομμάτι των πωλήσεων της εταιρείας, φτάνοντας το 15% της συνολικής παραγωγής, κυρίως προς αγορές όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Αλβανία και η Κύπρος.
Οι τιμές των αλεύρων επηρεάζονται κυρίως από τις τιμές των σιτηρών, οι οποίες καθορίζονται από παράγοντες όπως η προσφορά και η ζήτηση, καθώς και γεωπολιτικές εξελίξεις. Ο πόλεμος στην Ουκρανία είχε σημαντική επίδραση στις τιμές αυτές, καθώς η Ουκρανία είναι ένας από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς σιτηρών παγκοσμίως. Αν και η κατάσταση έχει εξομαλυνθεί σε σχέση με τις δραματικές αυξήσεις του 2022, άλλοι παράγοντες όπως οι κλιματικές συνθήκες και η παγκόσμια ζήτηση εξακολουθούν να επηρεάζουν τις τιμές.
Το κόστος ενέργειας, τα τελευταία χρόνια και ειδικά το τελευταίο διάστημα, έχει προκαλέσει σοβαρές πιέσεις στο κόστος παραγωγής αλεύρων, κάτι που είναι σημαντικό για την εταιρεία.
Στρατηγική Επαρκούς Σιτηρών στην Ελλάδα
Η Ελλάδα παράγει τόσο σκληρό όσο και μαλακό σιτάρι. Η παραγωγή σκληρού σίτου καλύπτει πλήρως τις εγχώριες ανάγκες για μακαρόνια, με τμήμα αυτής να εξάγεται. Παρ’ όλα αυτά, η παραγωγή μαλακού σίτου είναι περιορισμένη και η χώρα μας εξαρτάται από τις εισαγωγές για την πλήρη κάλυψη των αναγκών των αλευροβιομηχανιών.
Για αυτό το λόγο, οι Μύλοι Θράκης έχουν αναπτύξει από το 2010 ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας, σε συνεργασία με παραγωγούς από τις εύφορες περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης. Με την υποστήριξη του Τμήματος Αγροτικής Ανάπτυξης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, έχουν επιλεγεί κατάλληλες ποικιλίες σίτου για την παραγωγή ποιοτικών σιτηρών, ενισχύοντας την ποιότητα και την αυτονομία των προϊόντων τους.
Η πρόοδος αυτού του προγράμματος έχει επιφέρει το αποτέλεσμα η Μύλοι Θράκης να χρησιμοποιεί το υψηλότερο ποσοστό ελληνικών μαλακών σιτηρών σε σύγκριση με άλλες αλευροβιομηχανίες στην Ελλάδα, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή της για ποιότητα και βιωσιμότητα.